Polski Zwi您ek Curlingu


Start arrow Aktualno軼i arrow Biuletyn PZC arrow Podsumowanie zgrupowania w Spale, 23-28.07.2007
29.04.2017.
Menu g堯wne
Start
Aktualno軼i
Kadra Narodowa
Kontakt
Linki
W豉dze Zwi您ku
Galeria
Przetargi
Mistrzostwa Polski
EYOF 2009
Turnieje zagraniczne
ENGLISH


Nasz reprezentacj ubiera:


SPONSOR


Podsumowanie zgrupowania w Spale, 23-28.07.2007 Drukuj
Redaktor: Jerzy Skucha   
03.08.2007.
Trener S豉womir Ros這n podsumowa tre嗆 treningów przeprowadzonych podczas zgrupowania w Spale.

Okiem trenera – podsumowanie Zgrupowania Kadry Narodowej PZC

Spa豉 23.08.2007 – 28.08.2007 

                W dniu 23.08.2007 rozpocz窸o si zgrupowanie o charakterze ogólnego rozwoju, maj帷e na celu przygotowanie zawodników czoówki krajowej do dalszego treningu o charakterze ukierunkowanym i specjalistycznym oraz integracj zawodników, tak wa積 w sporcie polegaj帷ym na wspó逍racy cz這nków zespoów bior帷ych udzia w zawodach.

Jest oczywistym, 瞠 te kilka wspólnie sp璠zonych dni nie mo瞠 w drastycznym stopniu wp造n望 na potencja fizyczny uczestników zgrupowania, jako 瞠 wymaga to d逝窺zego i permanentnego dzia豉nia.

Trudno jednak przeceni wp造w takiego zgrupowania na mobilizacj zawodników do dalszej, systematycznej pracy nad usuni璚iem najs豉bszych elementów ich sprawno軼i, zaopatrzenie w niezb璠n do tego wiedz i wykazanie celowo軼i dalszej pracy nad poziomem motoryki zarówno dla wyników w curlingu jak i w豉snego zdrowia czy jako軼i sp璠zania wolnego czasu.

 

                Zawodnicy mieli mo積o嗆 uzyskania pewnej niezb璠nej wiedzy z zakresu psychologii sportu, jak i korzystania z ró積ych form odnowy biologicznej m.in. krio- terapii, groty solnej, hydro-terapii etc.

 

Jako trener odpowiedzialny za przygotowanie sprawno軼iowo-kondycyjne pragn pokrótce przedstawi zarówno program, który w tym zakresie zrealizowali鄉y z zawodnikami jak i poda wyniki przeprowadzonych sprawdzianów sprawno軼i ogólnej.

 23.07. poniedzia貫k16.45 – 18.00 Jeden trening                              

Zaj璚ia o charakterze ogólnorozwojowym w terenie (marszobieg + gibko嗆 – 75min) Pierwsze zaj璚ia zosta造 przeprowadzone w jednej grupie ze wzgl璠u na ich ma陰 intensywno嗆 jednocze郾ie zapoznawczy charakter.      

Zrealizowano marszo-bieg na prze豉j w przepi瘯nych lasach przerywany 獞iczeniami gibko軼i,       koordynacji i si造 z wykorzystaniem przeszkód terenowych, oporu w豉snego cia豉 lub       oporu czy ci篹aru partnera.      

Na zako鎍zenie 獞iczenie rozlu幡iaj帷e i elementy stretchingu.  

24.07. wtorek10.30 – 12.00 trening   

Grupa A: Kobiety – aerobik + gibko嗆 + sprawno嗆 ogólna                       

Zaj璚ia w grupie 瞠雟kiej – tzw. aero-boxing + stretching statyczny + 獞iczenia pilates usprawniaj帷e sprawno嗆 uk豉d ruchowy uczestników i poprawiaj帷e sylwetk                                       

Grupa B: M篹czy幡i – wytrzyma這嗆 ogólna w terenie + zwinno嗆Zaj璚ia w grupie m瘰kiej – bieg na orientacj + gry i zabawy terenowe poprawiaj帷e ogóln wydolno嗆, orientacj i umiej皻no嗆 zmiany kierunku ruchu (zwinno嗆) 

16.15 – 18.15 trening II

Grupa A: Kobiety - 16.15 – 17.15 獞iczenia szybko軼iowo-koordynacyjnePoruszanie si w ró積ych kierunkach z wykonaniem zadania  przy kontroli poprawno軼i ruchu, 獞iczenia orientacyjne, 獞iczenia i zabawy szybko軼iowo-zwinno軼iowe. Wszystko to przeplatane 獞iczeniami gibko軼i oraz stretchingiem statycznym i dynamicznym.

Grupa B: M篹czy幡i – 17.15 – 18.15 獞iczenia szybko軼iowo - koordynacyjne  Jak kobiety  2

5.07. 鈔oda10.30 – 12.00 trening I

Grupa B M篹czy幡i – aerobik + gibko嗆 + sprawno嗆 ogólna   Zaj璚ia w grupie m瘰kiej – tzw. aero-boxing + stretching statyczny + 獞iczenia pilates usprawniaj帷e sprawno嗆 uk豉d ruchowy uczestników i poprawiaj帷e sylwetk                                       

Grupa A Kobiety – wytrzyma這嗆 ogólna w terenie + zwinno嗆Zaj璚ia w grupie 瞠雟kiej – bieg na orientacj + gry i zabawy terenowe poprawiaj帷e ogóln wydolno嗆, orientacj i umiej皻no嗆 zmiany kierunku ruchu (zwinno嗆) 

16.15 – 18.15 trening II

Grupa A 16.15 – 17.15 Kobiety - ogólna si豉 mi窷niowa鑿iczenia si造 ogólnej z wykorzystaniem ci篹aru w豉snego cia豉, partnera, pi貫k lekarskich i przy drabinkach w formie powtórzeniowej                                     

Grupa B – 17.15 – 18.15 M篹czy幡i - ogólna si豉 mi窷niowa          Jak kobiety  

26.07. czwartek10.30 – 12.30 trening II

Grupa A: Kobiety – 10.30 – 11.30 trening obwodowy (po陰czeniepodstawowych cech motorycznych w obwód podnosz帷y umiej皻no嗆 wykonania 獞icze na bazie zm璚zenia).W zale積o軼i od poziomu sprawno軼i i samopoczucia 2 lub 3 obwody.                                     

Grupa B: M篹czy幡i – 11.30 – 12.30 trening obwodowy      Jak kobiety 

18.00 – 19.00 trening II:

Grupa A /Grupa B    Zaj璚ia na p造walni – rozp造wanie + zabawy w wodzie 

27.07. pi徠ek10.30 – 12.30 I trening:                        

Grupa A /Grupa B  Testy Ogólnej Sprawno軼i Fizycznej – (zawodnicy podzieleni na 4 grupy) 

 Zestaw Testów Ogólnej Sprawno軼i Fizycznej
Sposób przeprowadzenia, informacje ogólne

Bateria testów sk豉da si z 6 prób. Badania sprawno軼i fizycznej zaleca si przeprowadzi w ci庵u 1 dnia po odpoczynku lub jednym dniu zaj耩 o mniejszym nat篹eniu. Wskazane jest, aby wytrzyma這嗆 mierzy na ko鎍u.

Ze sposobem wykonania poszczególnych prób nale篡 dok豉dnie zapozna badanego, bezpo鈔ednio przed ich w豉軼iwym wykonaniem. Badany powinien 獞iczy w odpowiednim stroju (krótkie spodenki, koszulka, butu sportowe), po dok豉dnej rozgrzewce. Wszystkie próby i ich pomiary musz by przeprowadzone 軼i郵e wed逝g  instrukcji.

 SPOSÓB WYKONANIA PRÓB  

1.       Bieg zwinno軼iowy:
a) wykonanie
Na sygna na miejsca badany staje na linii startu. Na komend start biegnie do drugiej linii (odleg這嗆 10 m), podnosi z pó趾ola klocek, po czym wraca na lini startu, gdzie k豉dzie klocek (klocek nie mo瞠 by rzucony). Nast瘼nie biegnie po drugi klocek i wracaj帷 k豉dzie go ponownie w pó趾olu.
b) pomiar
Prób wykonuje si dwukrotnie. Liczy si lepszy czas, mierzony z dok豉dno軼i do 1/10 s Próba zostaje zako鎍zona z chwili, gdy drugi klocek znajduje si w pó趾olu.
c) uwagi
Próba zostaje uniewa積iona, gdy klocek jest do pó趾ola wrzucony. Tak wykonan± prób nale篡 powtórzy.
d) sprz皻 i pomoce
czasomierze, dwa klocki o wymiarach 5x5x5 cm, pó趾ole.

 

2.       Sk這n tu這wia w przód - próba gibko軼i:
a) wykonanie
Badany staje na stopniu tak, by palce stóp obejmowa造 jego kraw璠zie, stopy zwarte, kolana wyprostowane. Nast瘼nie wykonuje sk這n w przód, zaznaczaj帷 jak najni瞠j palcami r彗 郵ad na przymocowanej w tym celu do taboretu podzia販e.
b) pomiar
Prób wykonuje si dwukrotnie, wynik odczytywany jest w cm.
c) uwagi
 W czasie wykonywania próby badany trzyma nogi wyprostowane. Sk這n nale篡 wykona p造nnie bez gwa速ownych przyruchów.

 

3.       Pomiar si造 MM nóg:
a) wykonanie
Badany staje oparty plecami o 軼ian. Nogi naturalnie rozstawione na szeroko嗆 bioder i ugi皻e pod k徠em 90*.

Utrzymuje si w tej pozycji (je瞠li zdo豉) przez 30 sec i nast瘼nie bezpo鈔ednio po tym prostuje jedn nog w kolanie utrzymuj帷 si na jednej nodze. W chwili pe軟ego zm璚zenia przechodzi na nog przeciwn.
b) pomiar
Podajemy czas utrzymania pozycji osobno dla ka盥ej nogi. Je瞠li zawodnik nie jest w stanie utrzyma pierwszej pozycji (obunó) przez pe軟e 30sec to zapisujemy to jako jeden czas.

 4. Pomiar si造 MM brzucha

            a) wykonanie
Badany siada na materacu. Nogi ustabilizowane (np. drabinki) naturalnie rozstawione na szeroko嗆 bioder i ugi皻e pod k徠em 90*. Tuów w opadzie do ty逝 pod k徠em 45*. W r瘯ach trzymana pi趾a lekarska (kobiety

            3-kg, m篹czy幡i 5kg)

            Na sygna prowadz帷ego„start” badany wykonuje jak najszybciej ruchy wahad這we dotykaj帷 pod這瘸 pi趾, raz po jednej, raz po drugiej stronie.
b) pomiar
Podajemy ilo嗆 dotkni耩 pod這瘸 w ci庵u 30sec. Prób mo積a ponowi po pe軟ym odpoczynku

 

5. Pomiar si造 MM stabilizatorów grzbietu – Most ㄠczony
a) wykonanie

·         Czasomierz na pod這dze tak by móc ca造 czas go obserwowa

·         Przyjmujemy pozycj wyj軼iow na 這kciach i czubkach palców u nóg.

·         Utrzymujemy t pozycj przez 60 sekund

·         Unosimy nast瘼nie lew r瘯 ponad g這w

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund

·         Lewa r瘯a powraca do pozycji wyj軼iowej i unosimy praw r瘯

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund

·         Prawa r瘯a powraca do pozycji wyj軼iowej i unosimy lew nog do poziomu

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund

·         Lewa noga powraca do pozycji wyj軼iowej i unosimy praw nog

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund po czym powracamy do pozycji wyj軼iowej

·         Unosimy lew nog i praw r瘯 do poziomu

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund

·         K豉dziemy lew nog i praw r瘯 na pod這簑

·         Unosimy praw nog i lew r瘯 do poziomu

·         Utrzymujemy t pozycj przez 15 sekund

·         Powracamy do pozycji wyj軼iowej

Utrzymujemy t pozycje przez 30 sekund
b) pomiar
Prób wykonuje si jednokrotnie zapisuj帷 moment uko鎍zenia 獞iczenia. Je瞠li wykonali鄉y 獞iczenie w pe軟ym zakresie, to wpisujemy wyraz „pe軟e”. Liczy si poprawne utrzymanie pozycji.

 

6.Pomiar wydolno軼i – „bieg wahad這wy w podanym rytmie” tzw. „Beep Test”:
a) wykonanie
 Badany staje na oznaczonej linii i na komend „start” pokonuje wolnym biegiem dystans 20 m oznakowany lini, za któr powinien postawi jedn nog i do陰czy drug w chwili us造szenia sygna逝 z odbiornika radiowego. Nast瘼nie wraca do linii pierwotnej powtarzaj帷 bieg 10 razy wed逝g sygna逝.

Po czym tempo biegu wzrasta, a badany porusza si od linii do linii w ten sam sposób w tempie narastaj帷ym co 10 biegów.

Badany jest zatrzymany w chwili gdy dwukrotnie nie zd捫y postawi obu nóg poza lini na sygna podawany z radioodbiornika.
b) pomiar
Notowana jest ilo嗆 biegów, która oznacza do jakiego poziomu badany dotar i tak np. poziom 5.7 oznacza, 瞠 badany wykona 50 przebiegów 20 metrowego dystansu na 5-ciu kolejnych poziomach i zatrzyma si po siedmiu przebiegach na poziomie 6.

Na podstawie tego wyniku, p販i i wieku badanego zostanie wyznaczony pu豉p tlenowy (VO2 max) tj.

maksymalne zu篡cie tlenu przez badanego i podana interpretacja.

 7. Pomiary wzrostu i wagi cia豉:

Ze wzgl璠u na dra磧iwo嗆 pomiaru wagi zawodnicy osobi軼ie dokonali pomiaru wzrostu i wagi cia豉

 niezb璠nych do okre郵enia tzw. BMI – wspó販zynnika stosunku wagi do wzrostu, którego formu豉 brzmi :

BMI - Wynik = waga/(wzrost x wzrost)Przyk豉d: Je瞠li osoba o wzro軼ie 1.82 metra wa篡 70,5kg to BMI = 70,5 : (1.82 x 1.82) = 70,5 : 3.3124 = 21.3 

BMI = 21.3

 

                Im BMI jest ni窺zy, tym osoba jest o smuklejszej budowie cia豉.

 16.30 – 18.00 trening II:

Grupa A/Grupa B Zaj璚ia o charakterze aerobowym do wyboru tj.Aero-boxing + stretching statyczny + 獞iczenia pilates usprawniaj帷e sprawno嗆 uk豉d ruchowy uczestników i poprawiaj帷e sylwetk lub bieg na orientacj + gry i zabawy terenowe poprawiaj帷e ogóln wydolno嗆, orientacj i umiej皻no嗆 zmiany kierunku ruchu (zwinno嗆). 

28.07. sobota10.45 – 12.00 trening w terenieGrupa A /Grupa B                              

Zaj璚ia o charakterze ogólnorozwojowym w terenie (marszobieg + gibko嗆 – 75min) Ostatnie zaj璚ia zosta造 przeprowadzone w jednej grupie ze wzgl璠u na charakter zabawowy kilkakrotny postój na 獞iczenia i mo磧iwo嗆 dostosowania indywidualnego intensywno軼i 獞icze do samopoczucia oraz poziomu sportowego 獞icz帷ych.Jednocze郾ie by to ostatni moment wspólnej zabawy przed odjazdem i prze篡wania wysi趾u jako zespó.Marszo-bieg przeplatano 獞iczeniami gibko軼i, zwinno軼i si造 biegowej i rytmu biegowego.Na zako鎍zenie 獞iczenie rozlu幡iaj帷e i elementy stretchingu. 

Niemal wszyscy zawodnicy stwierdzili znacznie wi瘯sz 豉two嗆 przemieszczania si w terenie w porównaniu do pierwszych zaj耩 i zadowolenie z poprawy samopoczucia podczas wysi趾u. PS. W za陰czeniu podajemy wyniki testów, wska幡iki wynikowe i prosty program pomocny w podniesieniu, b康 utrzymaniu sprawno軼i ogólnej z uwzgl璠nieniem potrzeb curlingu! 

 
Biuletyn


FOLDER WCF


Design by Joomlateam.com | Powered by Joomlapixel.com |